یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قبل از اینکه بخوام شروع کنم، می‌خوام کلمه سلف‌استادی رو از دید خودم تعریف کنم. سلف‌استادی، یعنی خودتی و خودت و خودت و تمام! یکم ساده‌تر، یعنی فکر دوجانبه. به تعبیر دیگه، هم باید مثل یک شاگرد جستجوگر باشی هم مثل یک استاد پر از جسارت.

ممکن است شما کارمند یا محصل باشید و یا به هر دلیلی وقت کافی برای رفتن به آموزشگاه زبان را نداشته‌باشید؛ مدرک آیلتس هم شبیه دعوت‌نامه هاگوارتز نیست و خودش نمی‌تواند بال و پرزنان به سمت شما بیاید؛ این است که باید از یک‌جایی آستین‌هایتان را بالابزنید و خودتان در خانه یا محل کار، استاد خودتان بشوید

از آموزشگاه خوب خبری نیست: گاهی به خاطر محل سکونت احتمال پیداکردن یک آموزشگاه خوب برای گرفتن مدرک آیلتس از احتمال پیداکردن یک وایت‌واکر زنده هم کم‌تر است؛ البته گاهی هم به خاطر زیادبودن تعداد آموزشگاه‌ها اوضاع سخت می‌شود چون نمی‌دانیم از میان این همه آموزشگاه، شانسمان را باید در کدامشان امتحان‌کنیم تا به ساده‌ترین شکل ممکن به آیلتس دوست‌داشتنی‌مان برسیم؛ به هرحال اگر مثل آلیس در سرزمین آیلتس گم شده‌اید یا اصلا به سرزمین عجایب آموزشگاه‌ها دسترسی ندارید؛ بهتر است از همین حالا به فکر پیداکردن کتاب آیلتس برای شروع آیلتس باشید.

3+1 کتاب برای شروع آیلتس

کتاب‌های  Focus on Vocabulary: فرض کنید شما در سرزمینی عجیب گم شده‌اید و برای خارج‌شدن از این سرزمین نیاز به کلی پول دارید؛ کلمه‌ها در این دنیای جدید نقش پول را دارند؛ حالا چه کار می‌کنید؟ خب واضح است که همه‌ی جیب‌هایتان را از کلمه‌ها پر می‌کنید. چطور؟ خیلی راحت می‌روید و یک مجموعه‌ی دو جلدی کتاب Focus on Vocabulary را تهیه‌ می‌کنید؛ و درست مثل مورچه‌ای که دانه‌های ‌غذا را در زمستان انبار می‌کند؛ شما هم شروع به جمع‌آوری لغت‌ها و ذخیره‌کردنشان در همه‌ی کنج‌ها و شیارهای مغزتان می‌کنید؛ البته خوب ‌است بدانید این کتاب‌ها دارای دو سطح مبتدی و پیشرفته هستند.  بنابراین شما می‌توانید با توجه به سطح دانش زبان انگلیسی‌تان، به سراغ هر یک از این دو سطح بروید و دایره لغاتتان را ارتقا بدهید

مجموعه کتاب New Headway Plus : شما با یک مخزن پر از کلمات ریز و درشت در سرزمین آیلتس، پیش می‌روید که ناگهان به یک در بزرگ با چهار قفل می‌رسید. روی این چهار قفل نوشته شده‌‌است: خوب حرف‌بزن! خوب گوش‌کن! بهتر بنویس! و عالی بخوان و بعد حرکت کن! شاید فکر کنید چقدر مسخره ‌است که داریم وسط یک مقاله‌ی به این مهمی برایتان داستان می‌گوییم؛ اما جالب است بدانید این داستان به طرز عجیبی واقعی است و شما در جلسه‌ی آزمون آیلتس دقیقا با همین در بزرگ و چهار قفله برخورد می‌کنید و اگر می‌خواهید با موفقیت آن را به سمت رویاهایتان باز کنید، باید در چهار حوزه‌ی listening، Writing، Speaking، Reading حسابی خودتان را تقویت کنید!

یادتان هست گفتیم می‌توانید به سراغ موسسه سفیر بروید و با مشاوره‌ی رایگان یک نقشه‌ی راه بگیرید؟ بیایید فرض کنیم ناگهان از وسط این نقشه، مجموعه کتاب New Headway Plus در دستتان ظاهر می‌شود. کتاب‌هایی که کلی لغت و گرامر و سی‌د‌ی روی میز اتاقتان می‌گذارند و تا آخرش پای همه چیز می‌ایستند.

مجموعه Headway Academic Skills : خب شما با سه چراغ روشن از مرحله‌ی مقدماتی یادگیری آیلتس وارد سطح متوسط (Upper Intermediate) و یا پیشرفته (advanced) شده‌اید؛ حالا وقتش است که یک‌بار برای همیشه اژدهای سرکش آیلتس را رام کنید.

برای این‌که قدم آخر را به بهترین شکل بردارید باید یاد بگیرید که چطور در زمان سخنرانی نت‌برداری کنید تا موقع listening  و بعد از آن پاسخ به سوال‌های چهارگزینه‌ای دچار مشکل نشوید؛ از طرف دیگر باید مهارتتان در صحبت‌کردن و حتی فکرکردن به زبان‌انگلیسی را حسابی تقویت کنید تا هنگام مصاحبه حضوری خیلی‌خوب و راحت بتوانید از تمام دانشتان استفاده کنید و به خوبی به  سوال‌ها پاسخ بدهید و خیلی بهتر مباحثه کنید.

مجموعه کتاب Headway Academic Skills دقیقا به همین منظور طراحی شده‌‌ و شما به کمک تمرین‌ها و سی‌دی آموزشی این کتاب می‌توانید مثل آب خوردن از پس آیلتس بربیایید.

 

  • نیکی امید