یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

  • ۰
  • ۰

بهترین منابع برای یادگیری لهجه انگلیسی چیست؟ یادگیری لهجه گاهی در راس اولویت های زبان آموزان قرار می گیرد. البته حق هم دارند، چون وقتی به یک خارجی گوش می دهید ممکن است درستی یا نادرستی جملات یا حتی یک کلمه آن متن را متوجه نشوید، اما به راحتی می توانید حس کنید که آهنگ و ریتم آن چقدر زیبا و دلنشین است. زبان گفتاری است. بنابراین داشتن لهجه زیبا برای همه سلیقه ای و طبیعی است.

اما لزوما مهم ترین چیز یادگیری زبان نیست، به عبارت ساده تر، ممکن است به زبانی از طریق لهجه آن علاقه مند شوید و بخواهید آن را یاد بگیرید، اما اگر می خواهید زبانی را برای مکالمه و کار روزانه یاد بگیرید، این کار را انجام نمی دهید. نیازی به لهجه آن نیست همچنین یاد بگیرید که تمرکز کنید.
اگر شما هم جزو افرادی هستید که به یادگیری زبان علاقه مند هستید، در این مقاله روش های تقویت لهجه انگلیسی و زیباترین لهجه های انگلیسی را به شما معرفی می کنیم.

یادگیری لهجه انگلیسی

برای یادگیری لهجه زبان ابتدا باید با حروف الفبای هر زبانی آشنایی کامل داشته باشید و نحوه تلفظ آنها را به خوبی بلد باشید. مثلا حرف W در انگلیسی تلفظ می شود، اما نه به شکلی که در فارسی تلفظ می کنیم. همچنین حروف TH در کنار s تلفظ می شود که در زبان فارسی آن را متفاوت از s تلفظ نمی کنیم. بنابراین در گام اول باید خود را برای تلفظ صداهایی که ممکن است هرگز از گلویتان بیرون نیامده اند آماده کنید. در ابتدا کمی چالش برانگیز و گاهی خنده دار به نظر می رسد، اما در نتیجه تکرار و تمرین بهتر خواهید شد.
مرحله دوم آشنایی با آهنگ های هر زبان است. به عنوان مثال، زبان آلمانی لحن نسبتا سریع و خشنی دارد. زبان ژاپنی نیز اینگونه است. اما زبانی مانند فرانسوی زبانی پر از استثناها و ترکیب های هنری است که ریتم آن را بسیار آرام و هنرمندانه می کند. برای این کار بهترین راه تماشای تعداد زیادی فیلم و سریال به هر زبانی است. در مقاله زیر روش های کاربردی تقویت لهجه زبان را با شما در میان می گذاریم.

تقویت لهجه زبان انگلیسی

برای تقویت لهجه زبان چه کنیم؟ این سوالی است که بیشتر زبان آموزان در روزهای اولیه یادگیری زبان می پرسند. در پاسخ به این سوال می توان به سه روش اصلی برای یادگیری لهجه زبان اشاره کرد.

استفاده از دوره زبان انگلیسی

گذراندن دوره های زبان برای بهبود لهجه انگلیسی تاثیرات مثبتی دارد، از جمله بهبود شنیدن و تلفظ، افزایش مهارت های مکالمه، آشنایی با لهجه های مختلف و افزایش اعتماد به نفس. تداوم و تمرین منظم با این دوره ها نیز بر اهمیت این تسلط تاکید دارد. برای یادگیری لهجه زبان انگلیسی از دوره هایی استفاده کنید که منابع متنوعی از جمله کتاب، صوتی، تصویری و تمرین های تعاملی دارند. انتخاب دوره ای که بر مکالمه تاکید دارد و از روش های تعاملی برای تقویت مهارت های شنیداری و تلفظ استفاده می کند، می تواند مفید باشد. همچنین دوره های زبان انگلیسی که دارای فعالیت های تمرینی مستمر هستند و از منابع سرگرمی مانند فیلم، سریال یا پادکست استفاده می کنند به شما کمک می کنند تا با لهجه های مختلف و عبارات روزمره آشنا شوید.

تماشای فیلم و سریال

به این ترتیب که بدون شک راحت ترین و لذت بخش ترین است، باید هر روز فیلم و سریال انگلیسی تماشا کنید یا به موسیقی انگلیسی گوش دهید. چه در حال ورزش یا تعمیر ماشین خود در گاراژ باشید، می توانید فیلم، سریال یا موسیقی مورد علاقه خود را در تلفن همراه خود پخش کنید و بدون تمرکز روی آن، به ذهن خود اجازه دهید ندانسته صدها و ریتم ایجاد کند. take در این روش که موثرترین روش است، نیازی به انجام کاری ندارید جز تماشای فیلم و سریال مورد نظر خود به زبان انگلیسی یا گوش دادن به خواننده مورد علاقه خود. این همه است.

ضبط صدا

یکی دیگر از مواردی که یادگیری لهجه را آسان می کند، ضبط صدا است. در گذشته برای این کار به دستگاه های ضبط صدا نیاز بود، اما امروزه هر تلفن همراهی به راحتی می تواند این کار را انجام دهد. در نتیجه از این قابلیت به خوبی استفاده کنید. به عنوان مثال، به قطعه ای از فیلم یا سریال یا موسیقی مورد نظر خود گوش دهید، سپس سعی کنید آن قطعه را تکرار کنید و لهجه گوینده را تقلید کنید و صدای خود را ضبط کنید. سپس صدای خود را با صدای اصلی مقایسه کنید و به خود امتیاز دهید، سپس این کار را تکرار کنید تا صدای شما کاملا شبیه صدای اصلی شود. این روش زمان بر و پر زحمت است، اما اثرات شگفت انگیزی دارد.

استفاده از دیکشنری صوتی

امروزه تمامی دیکشنری های قابل نصب بر روی تلفن همراه دارای تلفظ صوتی هستند که واقعا نعمت بزرگی است. در گذشته هیچ منبع قابل دسترسی برای این موضوع وجود نداشت و مردم مجبور بودند تلفظ هر کسی را که اعتماد می کردند باور کنند بدون اینکه بدانند درست است یا نه!
اما امروزه تلفظ های صوتی در دیکشنری ها کار را برای زبان آموزان ساده کرده است. سعی کنید بعد از یادگیری معنی هر کلمه، عادت یادگیری تلفظ آن را در خود ایجاد کنید. با تمرین این کار بعد از مدت کوتاهی همه اطرافیان از جمله خود شما شاهد تغییر بزرگی در صحبت کردنتان خواهند بود.

زیباترین لهجه انگلیسی

قطعا استفاده از کلمه زیباترین برای لهجه‌ها کلمه‌ای سلیقه‌ای است چرا که هر لهجه‌ای بنا بر موقعیت جغرافیایی فرهنگ و طبیعت هر مکان شکل گرفته است. همانطور در زبان فارسی نمیشود گفت لهجه یزدی زیباتراست یا اصفهانی در سایر زبانها هم نمیشود به راحتی به زیباترین‌ها اشاره کرد. اما طبق آخرین نظر سنجی‌های گوگل چهار لهجه زیر در لیست محبوب‌ترین لهجه‌های بریتانیا قرار میگیرند.

  • جوردی
  • ولز
  • یورکشایر
  • گلاسوگی

و درانگلیسی آمریکایی هم از میان تمام لهجه‌ها در سراسر مناطق آمریکا، لهجه جنوبی بیشتر مورد پسند است. بیش از یک لهجه جنوبی وجود دارد، اما آنچه که معمولاً لهجه کلاسیک جنوبی در نظر گرفته می‌شود، چیزی است که در گویش انگلیسی ساحلی یا دشت جنوبی می‌شنوید که در ایالت‌هایی مانند می‌سی‌سی‌پی و لوئیزیانا صحبت می‌شود.

فرق بین لهجه‌های بریتیش و امریکن- کدومش بهتره؟

از آنجا که هر لهجه‌ای ویژگی خود را دارد نمیتوان تمام لهجه‌ها را باهم مقایسه نمود پس ما در این قسمت به تفاوت اصلی لهجه بریتیش و امریکن می‌پردازیم.
آمریکایی‌ها تمایل دارند کلمات را با تأکید بیشتری بر حروف صدادار تلفظ کنند، در حالی که لهجه بریتانیایی با نحوه تأکید آنها بر صامت‌ها مشخص می‌شود. انگلیسی بریتانیایی اغلب با روشی که گویشوران بر صامت‌ها تاکید می‌کنند و نحوه تلفظ حروف صدادار مشخص می‌شود. انگلیسی بریتانیایی تمایل بیشتری به استفاده از لحن بیشتر در گفتار دارد. برای درک بهتر این موضوع تلفظ کلمه آب را در زبان انگلیسی در دیکشنری آمریکایی و انگلیسی مقایسه کنید.

کدام لهجه بهتر است؟

در پایان با توجه به همه نکاتی که گفته شد یادگیری لهجه به سلیقه شخص افراد بستگی دارد و هیچ لهجه‌ای به دیگری برتری ندارد. اما شما اگر به دنبال یادگیری زبان هستید و میخواهید از منابع خوب و به روز زبان یاد بگیرید میتوانید از بسته‌های خود آموز سفیر استفاده کنید که حضور اساتید برجسته و فرصت تکرار و تمرین و استفاده از جنبه‌های بصری جذاب یادگیری لهجه را به بهترین نحو در کنار سایر مهارت‌هایی که یادگیری آن‌ها بسیار با اهمیت است برای شما ممکن می سازد. 

  • ۰۲/۱۰/۰۳
  • نیکی امید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی